MĪTI UN PATIESĪBA: Manuālā testēšana

Mūsdienās ir pietiekami daudz ietvaru, lai atbalstītu visas esošās programmēšanas valodas un rezultātā automatizētu procesus. Šķiet, ka tas ir viegli – vienkārši izvēlies piemērotu programmatūras platformu un pārbaudi savu aplikāciju automātiskajā režīmā. Patiesībā ne viss ir tik vienkārši, kā gribētos, un tāpēc manuālā testēšana ir tik nozīmīga. Šajā rakstā apskatīsim vairākus mītus, kas rada maldus par manuālās testēšanas patieso vērtību.

 

Mīts: Automatizētā testēšana aizvietos manuālu testēšanu
Automatizētie procesi darbojas ātrāk nekā cilvēka manuāli veiktā testēšana, tomēr, ja testēšanas procesā sanāk sastapties ar kādu kļūdu vai sarežģījumu, cilvēks spēs to atrisināt īsākā laikā nekā nepieciešams, lai uzrakstītu jaunu automatizācijas kodu.

woman-using-a-compute-manual-testing-quality-assurance

Mīts: Testēšana ir nejauša klikšķināšanās dažādās vietās
Ir izplatīts uzskats, ka testēšana ir tikai nejauša klikšķināšana uz lietotāja interfeisa (UI) un detalizētas informācijas izsekošana programmā Excel vai citos dokumentos. Realitāte ir tāda, ka testētāji veic ļoti precīzi noteiktas pārbaudes darbības, lai nodrošinātu, ka UI/APP darbojas arī izņēmuma gadījumos. Programmatūras testēšana ir grūts uzdevums, kam nepieciešamas prasmes kā izpratne par testēšanas metodēm, radošums, problēmu risināšana, plānošana, uzmanība detaļām, pacietība un komunikācija. Scenārijus, kas sagraus sistēmu, nav viegli izstrādāt, taču nebaidies – to var iemācīties. 

Mīts: Testēšana ir vienkārši dokumentācijas veikšana
Pirmkārt, dokumentācija ir ikviena, kas strādā pie projekta, darbs. Precīzs un kārtīgi veidots dokuments sniedz pamatu un vēsturiskas liecības par projektu. Tomēr testētājiem dokumentācija ir svarīgāka, jo viņu darba rezultāts nav programma vai modulis, bet gan garantēta kvalitāte. 

female-engineer-controlling-flight-simulator-manual-testing-quality-assurance

Mīts: Testēšana ir monotona, un tai nav nepieciešama kreativitāte
Testētājiem jābūt radošiem, jo jāizstrādā daudz un dažāda veida testa piemēru. Tā kā lietotājam nav robežu attiecībā uz to, ko viņi var un ko nedrīkst darīt, tas pats attiecas uz testētājiem. Katrs jauna funkcija ievieš jaunus scenārijus, katra mazā izmaiņa ietekmē visu aplikāciju, visas platformas ir jātestē un viss ir iedomājams un iespējams. Nepastāv tikai viens vienīgs testēšanas gadījums, to ir daudz un testētāji nepārtraukti ģenerē jaunus. 

Mīts: Testēšana jāveic, kad produkts ir pilnībā izstrādāts
Pēc katras programmas izvietošanas viss produkts ir jāpārbauda, pat šķietami mazās modifikācijas var ietekmēt pārējās izstrādātās funkcijas. Šis ir viens no lielākajiem testēšanas maldiem. Ja tas netiks darīts, viss sakrāsies un galu galā mums būs pabeigts programmatūras defekts, nevis pilnībā izstrādāts programmatūras projekts.

engineers-in-sound-studio-manual-testing-quality-assurance

Mīts: Testēšana ir paredzēta tikai kļūdu atrašanai
Labi QA (Quality Assurance) speciālisti saprot produktu, iesaka risinājumus, pārbauda prasības un pārliecinās par to, lai uzdevums ir paveikts pietiekami labi. Kļūdu meklēšana ir tikai puse no darba, testētāji ir ne mazāk svarīgi komandas locekļi, kas dara visu iespējamo, lai radītu visaugstākās vērtības un kvalitātes produktu. Viņi bieži novērtē konkurenci, atrod jaunus risinājumus, meklē uzlabojumus un interesējas par pašreizējās situācijas statusu. Dažkārt, labākie testētāji ir vadītāji, kas atbild par produkta panākumiem.

Kā redzam, testēšana ir ļoti būtiska un svarīga, jo parasti, veidojot programmatūras produktu, aptuveni puse laika un budžeta tiek tērēta tieši šim posmam.

Interesē testēšana? Vēlies kļūt par QA speciālistu? Piesakies mūsu Manuālās testēšanas kursiem ŠEIT!

Reģistrācija
Kontakti