Iesācēja iOS un Swift apmācība: kā izveidot savu pirmo iPhone lietotni?
Prasības: lai izstrādātu iOS lietotnes iPhone / iPad, izmantojot vismaz Xcode 10 (kurš ir pieejams App Store), Jums būs nepieciešams Mac, kurš darbojas vismaz macOS 10.14 Mojave(operatīvajā sistēma).
Instalējiet Xcode un izveidojiet jaunu iOS projektu:
- Atveriet App Store lietotni un instalējiet jaunāko Xcode:

- Palaidiet Xcode lietotni un izveidojiet jaunu projektu ar File »New» Project ⌘⇧N. Tad iOS »Lietojumprogramma» Single View Application:

Nosauciet lietotni “Beep”
Uzņēmuma identifikatoram vajadzētu būt domēna vārdam (rakstīts otrādi). Es izmantošu lv.rigacodingschool, jūtieties brīvi izmantot savu domēna vārdu.
Pievienojiet aktīvus:
1. Lejupielādējiet asset.zip un izspiest (unzip) arhīvu : https://failiem.lv/u/n6zkqdxs
2. Xcode projektā atveriet Images.xcassets un velciet attēlus projektā:
Pievienojiet Button uz View Controller – Storyboard panelī:
1. Atveriet Main.storyboard. Jūs redzēsiet lietotnes sākotnējā skata kontrolieri ar tukšu View:
2. Atveriet Object Library (jums, jānospiež poga, lai izvēlētos Object Library), meklējiet pogu Button un veiciet dubultklikšķi uz tās vai velciet to View:
3.Attributes Inspector rediģējiet pogas rekvizītus: kā tipu izvēlieties System, lai poga būtu pieskārienveidīga / tonēta zilā krāsā, noņemiet virsrakstu un atlasiet trumpet attēlu:
Izveidojiet Layout Constraints, lai centrētu pogu 1. Izveidojiet Layout Constraints, lai pogu centrētu horizontāli un vertikāli, izmantojot pogu Izlīdzināt:

Izveidojiet darbības savienojumu, lai rīkotos, pieskaroties pogai
1. Noklikšķiniet ar alt (option) uz ViewController:
2. Tas atvērs Swift kodu ViewController klasi palīgredaktoru, un Storyboard redaktoru:
2. Ar nospiestu Ctrl + ar peles labo taustiņu velciet no pogas uz klases korpusu, lai izveidotu jaunu darbības metodi, kas tiek izsaukta, piespiežot pogu.

3. Izvēlieties Action un nosauciet metodes beepPressed:Rakstīšanas kods skaņas atskaņošanai
1. No aktīviem.zip lejupielādējiet failā velciet trumpet.mp3 uz Xcode projektā: 
2. Pārliecinieties, lai atlasītu Copy items if needed, lai kopētu failu uz Xcode projekta mapi:
3. Faila ViewController.swift augšpusē pievienojiet importēšanu AVFoundation – šajā ietvarā ir audio un video apstrādes klases:
4. Izmantojiet Xcode koda pabeigšanu, lai ierakstītu kodu, lai ielādētu trompetes skaņu no lietotņu paketes AVPlayer, saglabātu to View Controller klasē un izsauktu tās atskaņošanas metodi, kad poga ir nospiesta:
import AVFoundation
let player = AVPlayer(url: Bundle.main.url(forResource: “trumpet“, withExtension: “mp3“)!)
player.play()
Lietotnes palaišana simulatorā:
1. Atlasiet Scheme iPhone simulatoru un nospiediet Run ⌘R un lietotne tiek palaista simulatorā 🙂
