Atslēgvārdu ieguve ir viens no populārākajiem datu vākšanas veidiem, jo tas ļauj viegli atrast visbiežāk minētos produktus un pakalpojumus. Šis process var būt gan vienkāršs, gan visbiežāk izmantoto vārdu atrašana, gan sarežģītāks, ja vēlaties atrast noteiktus, konkrētus vārdus vai frāzes. Šī metode var palīdzēt Jums atrast vārdus, kurus visbiežāk izmanto, lai aprakstītu pārdotos produktus vai pakalpojumus, kas ļauj efektīvāk pārveidot klientiem piedāvāto saturu. Kā arī ir iespējams atklāt biežāk rakstītās sūdzības un attiecīgi rīkoties, mēģinot no tām izvairīties nākotnē.
Šo datu ieguves metodi izmanto, lai noskaidrotu, ko patērētāji domā par kādu problēmu. Šī pieeja var būt izaicinoša, apkopojot konkrētu, specifisku viedokli, taču parasti tā mēģina izdomāt trīs galvenās lietas – vai attieksme pret noteiktu produktu vai pakalpojumu ir pozitīva, negatīva vai neitrāla. Šāda datu ieguves metode ir ļoti noderīga, mēģinot noteikt sava zīmola popularitāti. Noderīgi tā ir arī klientu apkalpošanā, jo, saprotot to, kas viņiem visvairāk nepatīk, pēc iespējas ātrāk var atrisināt problēmas.
Šo datu ieguves metodi palīdz noskaidrot, kas ir Jūsu mērķauditorija. Tas nozīmē, ka mērķis ir noskaidrot, kas jūsu sekotājus / pircējus visvairāk interesē, kas viņu vidū šobrīd ir populārs un kur viņi ir visvairāk lokalizēti (t.i., kur viņi dzīvo visvairāk). Atrašanās vietu nosaka, noskaidrojot, kuras teritorijas visvairāk saista ar Jūsu produktu vai pakalpojumu. Tas ir ļoti svarīgi, lai izveidotu savienojumu ar savu mērķauditoriju. Šo datu vākšanas metodi var izmantot arī, lai identificētu konkurentus un, pamatojoties uz šādu informāciju, modificētu savus produktus vai pakalpojumus. Ēdināšanas nozarē šī datu analīzes metode var ļaut ēdienkarti pielāgot tam, kas tiek izvēlēts vai ko visvairāk iecienījuši konkrētajā apgabalā. Modes industrijas apkopotā informācija var palīdzēt noteikt jomas, kurās to ir vērts paplašināt.
Šī metode ir process, kurā pagātnē uzkrātos datus izmanto, lai prognozētu nākotnes populācijas. Citiem vārdiem sakot, laika gaitā apkopotie dati tiek izmantoti, lai izveidotu modeļus, kas fiksē noteiktas atkārtotas likumsakarības. Izmantojot to pašu modeli jauniem datiem, ir iespējams paredzēt, kādas likumsakarības varētu atkārtoties nākotnē. Šāda pieeja ir īpaši populāra modes industrijā, kur, izmantojot uzkrāto ilgtermiņa vēsturi, ir paredzams, kad pāries noteiktas tēlu tendences un kad tās atkal parādīsies. Atšķirībā no iepriekšminētajām metodēm, šī metode satur svarīgu informāciju, kas tiek savākta ne tikai Jūsu darbības apgabalā, bet arī tas, ka dati ir jāuzglabā pietiekami ilgi, lai šī metode darbotos.
Neatkarīgi no tā, kādu datu metodi izvēlēsities, vissvarīgākais, kas vienmēr jāatceras, ir tas, ka Jums jābūt atļaujai likumīgi vākt datus. Tas nozīmē, ka lietotāji ir devuši piekrišanu izmantot publicēto informāciju komerciālos nolūkos tīklos, kuros Jūs apkoposit datus. Tātad, ja Jums ir vai esat uzsācis tiešsaistes biznesu, kuram būs būtiska datu vākšana, padomājiet par veidiem, kā to izdarīt, un kurš Jums palīdzēs. Ja bizness nav liels un Jūs paši gribat veikt datu analīzi, tādā gadījumā ir vērts pašam apgūt datu analīzes pamatus.