1. Spotify
Spotify izmanto datu analīzi un daudzas datu apstrādes metodes, lai uzlabotu to, kā mēs klausāmies un baudām mūziku. Spotify ir daudz lietotāju, un tas ir pilnībā uz datiem balstīts uzņēmums. Viņi izmanto tādu informāciju kā dziesmas atskaņošanas laiks, vieta, kur tā tiek straumēta, kāda veida ierīce tiek izmantota straumēšanai un kad tā tiek atskaņota. Visi šie dati sniedz mūzikas un tehnoloģiju nozarei būtisku informāciju par to, kā mēs klausāmies mūziku un podkāstus. Spotify ir izveidojis arī pakalpojumu Spotify for Artists, kas māksliniekiem nodrošina piekļuvi datiem, lai viņi varētu uzlabot savu popularizēšanu un klātbūtni. Tāpat Spotify izmanto datu analīzi, lai digitalizētu lietotāju gaumi, izstrādātu personalizētu saturu, uzlabotu mārketingu, izmantojot mērķtiecīgas reklāmas un Spotify wrapped.
2. Facebook
Facebook uzlabo lietotāja pieredzi, izmantojot datu analītiku. Piemēram, Facebook atgādina par dzimšanas dienām, draudzības gadadienām un atmiņām. Šis darbs ir paveikts, pateicoties datu analīzei. Datiem ir ļoti svarīga loma Facebook, jo tie veido retrospekcijas, pamatojoties uz datiem, kas savākti no iepriekšējām publikācijām un no pagātnes augšupielādētajiem multivides līdzekļiem. Attēlu atpazīšana arī ir viena no lielo datu tehnoloģijām, ko izmanto Facebook. Tā ir tehnoloģija, kas iesaka ierīcēm, kā novērot attēla vai videoklipa detaļas, vienkārši novirzot to caur vairākiem citiem attēliem.
3. Instagram
Instagram izmanto datu analīzi savā labā, ņemot un izvērtējot klientu ieskatus, ko tas iegūst no lietotāju aktivitātēm. Ikreiz, kad mēs ritinām savu plūsmu Instagram, nākamajā reizē mēs to darām līdzīga veida ziņojumus un reklāmas. Tas ir pateicoties tam, ka viņi izmanto datu analīzi, kas apkopo mūsu informāciju un attiecīgi iesaka mums. Dati palīdz Instagram sekot līdzi, sekotājiem, jauniem lietotājiem un ieteiktajiem kontiem, kuriem sekot, kas palīdz uzlabot uzņēmuma izaugsmi. Instagram ir viens no labi zināmajiem uzņēmumiem, kas ļoti lietderīgi izmanto mākslīgo intelektu un lielos datus.
4. Netflix
Netflix ir miljoniem abonentu visā pasaulē, un ir ļoti grūti apstrādāt visus datus. Datu analīzes metodes palīdz apkopot visus lietotāju datus un izveidot lietotāja profilu, lai ieteiktu filmas atbilstoši viņu iepriekšējiem meklējumiem. Saskaņā ar Netflix datiem lielākā daļa skatītāju aktivitāšu ir balstītas uz personalizētiem ieteikumiem. Netflix arī uzņem ekrānšāviņus ar visvairāk skatītajām vai, iespējams, atkārtoti atskaņotajām ainām, lai uzzinātu klientu vēlmes. Viņi arī izmanto savus datu analīzes rīkus, lai izvēlētos, vai dot priekšroku oriģinālsatura zaļās gaismas piešķiršanai vai nē. Netflix prasme vākt un izmantot datus ir būtiska viņu panākumu daļa.
5. McDonald’s
McDonald’s ir pasaulē slavenākais un atzītākais ātrās ēdināšanas uzņēmums, kas daudzos veidos ievieš modernās tehnoloģijas, tostarp izmanto datus un mākslīgo intelektuālo intelektu. McDonald’s ir kļuvis par vairāk uz informāciju orientētu uzņēmumu, kuru dabiski virza un ietekmē uz datiem balstīti lēmumi. Viņi izmanto datus, lai uzlabotu savu klientu pieredzi. Kad kāds izmanto viņu mobilo lietotni vai kaut ko pasūta, viņi saglabā datus, lai sniegtu turpmākus ieteikumus, ieteikumus, piedāvājumus un akcijas. Tā apkopo arī veikala apmeklētību, klientu mijiedarbību, pasūtījumu modeļus, pārdošanas punktu datus, video datus un sensoru datus. Viņi arī izmanto šo informāciju, lai veiktu galvenos atjauninājumus un izmaiņas savā ēdienkartē un plānotu nākotnes ēdienkartes.
6. Amazon
Amazon ir labi pazīstama e-komercijas platforma ar miljoniem lietotāju visā pasaulē. Tā glabā katru ar klientu saistīto informāciju, lai uzzinātu, kā klienti tērē naudu par atsevišķiem produktiem. Visa šī informācija tiek apkopota, lai to izmantotu sociālo mediju reklāmas algoritmos, kurus tālāk var izmantot, lai paplašinātu attiecības ar klientiem, ieteiktu produktus, uzlabotu klienta pieredzi un pakalpojumus utt. Piemēram, ja jūs kaut ko ievietojat savā vēlmju sarakstā, jums sāks tikt piedāvāti līdzīgi produkti. Amazon izmanto datu analītiku, lai sniegtu ieteikumus, kas bieži noved pie tūlītēja klienta pirkuma, kā arī uzlabo visu iepirkšanās pieredzi.